Sportfantaster!

- NEEEEEJ
- JAAAAAAAAA
- Fy fan vad bra!

Hörs det nerifrån TV:n, det är nämligen VM i handboll och allt som har med sport att göra ska ses med engagemang tycker min pappa och bror. Jag tittar lite halvt samtidigt som jag pluggar matte. Jag har gett upp nu för jag fattar ändå ingenting. Hur som helst så sitter jag på ovanvåningen och tittar och de där nere. Det som är ganska kul är att det är en fördröjning på ca 4 sekunder på den TV:n där nere. Detta betyder att jag får se allt innan de gör! Så varje gång svenskarna gör mål sitter jag och väntar på skriken nedifrån. Jag känner lite för att ropa ner och säga vad som händer innan de får se det.

För några år sedan hade jag inte hade insett att det var fördröjnng på TV:n där nere. Det var final i hockey mellan frölunda och färjestad tror jag det var. Pappa och bror är stora frölundafans och satt bänkade. Det blev till sist förlängning och den som gjorde mål vann. Jag satt uppe och kollade för jag orkade inte med deras tjo och tjim. Jag ser hur pucken glider in i färjestads mål och jag förväntar mig världens vrål. Det kommer inte. Jag tänker att nu har de svimmat när nere. Jag trodde det altså på riktigt. Eller så gråter de. Det var ungefär så långt jag han tänka för sedan kom det. 
- JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! 
Jag kan riktigt se framför mig hur de båda har flugit upp ur soffan och står med båda nävarna i luften. Suck.

Nu har sverige vunnit i alla fall, det var skönt för husefriden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0