Pinsamt

DAGENS Vill ha: skor med klackar
DAGENS Klädsel: svarta jeans och t-shirt
DAGENS Smink: mascara, foundation
DAGENS Frisyr: platt och tråkigt
DAGENS Händelse: skrattet på bion
DAGENS Låt: hmm
DAGENS Planer: lunch på strandgatan och bio på kvällen
DAGENS Saknad: lockigt hår
DAGENS Dummaste: åt för mycket glass och skarttade för mycket på bion
DAGENS Förvånade:
DAGENS Behov: sömn
DAGENS Bästa:  att jag fick åka gratis buss från uddevalla för busschaffisen visste inte hur man laddade på kortet
DAGENS Köp: ekologisk t-shirt på Astrid
DAGENS Humör: trött men glad


Eftersom Erika numera är en elitsatsande handbollsspelare var vi tvungna att gå upp halv nio för att hon skulle och träna. Eller jag låg kvar i sängen men kunde inte somna om efter hon hade gått iväg. I alla fall begav vi oss mot Trollhättan vid halv 12. Vi fick dra ruschen till bussen som vanligt men jag slapp i alla fall betala! Busschauffören var något virrig och han såg ut som han aldriga hade sett ett värdekort innan och han visste ännu mindre om hur man fyllde på det. Väl i Trollhättan kikade vi lite i affärer och jag hittade en t-shirt som hade fairtrade märke så jag slog till. Har kommit på att jag ska köpa så mycket ekolologiska kläder som möjligt!

När jag skulle på bio på kvällen med fröknarna fotboll så satte jag på mig denna tröja och det var inte det bästa jag har gjort. Nu ser både den och mina jeans inte så rena ut längre nämligen. Jag råkade bara söla LITE glass på dem. Det var en ny upplevelse för mig förresten att ta med glass i på bion. Men det var ju ben & jerrys så då tror jag det är acceptabelt. Vi skulle se i taket lyser stärnorna och förväntningarna från mig var skyhöga eftersom jag älskar boken! Det som tvärr hände vara att jag såg inte jättemycket av filmen. Det var någon människa barom oss som antagligen var så förkyld att det lät som den snarkade. Det var så roligt så att mitt i det hemska när mamman dör så får vi alla 7 en skrattattack. Det var jättehemskt för det gick inte och hejda den. Alla andra i hela biosalongen satt och snyftade förutom vi som satt och gapskrattade. Vi försökte att var tysta men det gick bara inte och det blev ju inte lättare av att någon vänder sig om och säger håll käften och att man får mördarblickar från typ resten av biosallongen. Resten av filmen sitter Linnea och håller för öronen vi andra försöker att koncentrera oss på filmen trots snarkingarna. Det gick sådär. Men filmen var nog jättebra om man hade kunnat se den. Det är ju faktiskt inte vårat fel att det sitter någon och snarkar men pinsamt var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0