Färdig

Idag har jag änligen efter att ha haft tyget hemma i mer än ett halvår sytt min kjol! Jag känner mig så himla duktig fast den är jätte ful. Det var faktiskt roligt att sy för man kunde bryta mot alla regler som man var tvungen att följa på grundskolan. Ibland hörde jag hur Ingers röst ekade i huvudet men jag bytte genst ut den mot Hanna är bäst tankar. Jag prickade inte av på arbetsbeskrivningen, jag sydde med olika färger på över och undertråd för jag orkade inte spola, jag klippte aldrig av några trådar då den ser ut som en enda stor trådboll. Och jag struntade fullständigt i att sprätta och sy om när det blev fel. Min kjol är inte den bästa världen har sett men den är hemmagjord och jag är stolt över den!  

Proceduren med denna kjol har vart lång, så ni kan ju förstå att jag är lättad nu när den är klar. Tyget och resåren köptes i juni eller något, i augusti köpte jag tygpennor så jag kunde klippa ut tyget. I september eller nått började jag sy på kjolen men jag kom inte längre än att testa på provlappar (där lyssnade jag på Inger i alla fall) för sedan lade symskinen av. Efter mycket trixande med den lagade tekniska Hanna den. Men då hade den blåa tråden tagit slut, det inhandlades ny i november. Nu är det januari och den är klar. Men ful. Men jag är glad ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0