Skyll inte på Hanna!

Det har hänt så mycket att jag vet inte var jag börja! Det händer ju lätt ganska mycket grejer när man stänger in sig med fettolaget i en liten kall stuga i tre dagar!

Det började med att jag, Linnea Nylén och Nanna skulle åka och handla mat. Det räckte inte bara att handla maten som stod på listan för vi skulle också handla ekonomiskt! Detta kändes inte så bra för mig för jag gillar mycket dyr mat och inte euroshopper! Men jag fick ge med mig och efter många diskussioner i affären prickade vi nästan exakt in summan vi fick handla för!

Vi kom ut till stugan i smögen först och lastade in våra saker, sedan börjar problemen! Först så funkar inte lampan i köket som vanligt fast vi hade köpt nya glödlampor! Vi slog våra kloka huvuden ihop och kopplade ihop det med jordade och ojordade kontakter och allt vad det hette! Vi använde varenda liten hjärncell för att komma på något smart! Gick dock inte så bra så vi fick gå till affären i Smögen och köpa förlängningsladd och sen funkade det! Ibland. Ibland funkade lyset och det var positivt!

När vi kom tillbaka hade Nanna lagat den mest delikata måltid bestående av köttbullar, spagetti och ketchup! Då hade även de andra i sällskapet kommit och ockuperat sängen som jag redan hade paxat! Vart får jag sova då? Jo i skarven mellan sängen och luftmadrassen! Jag offrar mig och lägger mig så snäll där men då skäller Kajsa på mig för att jag ligger för mycket på hennes madrass! Det är inte lätt att vara mig!

Sedan börjar alla skälla på mig för att jag har glömt yzlanårsladden till TVn! Kan någon vara snäll att berätta för mig vad det är så vore jag tacksam! Jag fick på ett SMS att jag skulle ta med mig det men jag visste ju inte vad det var! Tur var att Linnea hade med en extra så vi fick igång TVn men synd var det för på kvällen såg vi jätteläskigt skräckfilm och jag blev rädd!

Igår tvingade de mig bada på kvällen för att jag hade glömt sladden! Nanna fick också bada för att hon hade för fina kläder! Hör ni hur dt låter? Mobbning! Linnea Hed, Kajsa och Emily badade på egen vilja! Det var det kallaste jag har vart med om. På kvällen blev jag nästan av med min plats i sängen också för Nylen tog min plats och jag fick plats mellan sängen och luffmadrassen i springan låg jag och fick ingen luft och kunde inte röra mig, men varmt var det!

Jag var fan med på kort också! Så sjukt bra var jag!

Jag tror jag får skriva ett inlägg till om helgen för jag har så mycket mer att lätta från mitt hjärta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0