Huset fullt av äpplen

Min blogg har blivit lite som min bäbis och jag måste ta hand om den varje dag! Så därför har jag enbart för e bloggläsare tagit bilder på min mammas bäbisar! De ser inte ut som andra bäbisar för de är runda röda och går att äta!

I söndags var hon nere i trädgården hela dagen och plockade varsamt upp alla de röda sakerna. Det gick inte i så snabb takt så hon ville att alla i familjen skulle hjälpa till. Det ville inte Hanna för att hon hade naturkunskapsprov dagen efter och ville plugga. Lilla pojken i familjen ville inte heller hjälpa till för han kan inte slita sig från sin älskade dator men då sa mamma att han måste för annars kommer han bli fyrkantig!

Så han gick ner i trädgården, klättra upp på stegen och kastade ner alla äpplena. Då blev mamma arg för det är ju hennes bäbisar och dem får man inte kasta! Det är mitt guld sa hon till honom men han verkade inte lyssna! Så till slut skickade hon upp honom tilll sin dator igen och fortsatte med att plocka äpplen! Det var inte lite äpplen heller för det är fullt av dem överallt i huset. I köket, båda vardagsrummen, i badkaret och i hela hallen! Vi andra medlemmar i familjen blev lite irriterade för att hon tvingar i oss ca 5 äpplen per dag!

Inte nog med att hon har stått och plockat ner skiten. Nu sitter hon och torkar av och sedan slår in dem i telefonkatalogspapper! Det ser verkligen ut som hennes bäbisar när hon omsorgsfullt tar han om vart enda ett! Min pappa råkade yttra att han tycker det är lite för mycket äpplen överallt och då går hon i försvar!
- Tänk på vad mycket antioxidanter de innehåller, man kan se det på dem. De är inte besprutade heller, vi kommer må sååå bra nu! Och tänk på vad pengar vi sparar, det är säker äpplen för 500 kronor här!

Hon är faktiskt gullig ibland min mamma!



  Här kommer en bild på hennes älsklingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0