Dagens samhällsproblem

Strålande sol, perfekt väder för att ge mig ut och fota i! Synd bara att jag har naturkunskap  prov imorron som jag knappt har börjat plugga på!

Dagens samhällsproblem:
Könsfördelningen på söndagar! Eller inte bara på söndagar utan varje dag i veckan! Just nu är min pappa ute och grejar med bilen och mamma är nere i tvättstugan. Varför är det så? För att någon har bestämt det för flera tusen år sedan och vi har inte växt upp tillräckligt för att ändra på det! Jag tror inte att det är arvet som gör att vi har tjej och killsaker utan det är miljöns fel! Hade vi inte lärt våra barn att tjejer ska leka med bilar och tjejer ska leka med dockor så hade det ALDRIG blivit såhär! Jag tänker vägra att laga mat, vara mammaledig hela tiden, tvätta hans jävla skjortor och bädda hans säng! Jag äger bara hälften var! Okej att vissa vill ha det så att tjejen gör vissa saker och killen vissa men jag är övertygad att det inte är alla!

Tummen upp för alla tjejer som vågar säga ifrån och går emot könsfördelningarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0