Dagens samhällsprobläääm

Naturkunskapen gick åt helvete! Så då var det sagt!

Jag har inte kommit på ngt samhällsproblem idag vilket kanske är positivt för att samhället har fungerat bra idag! Jag gick in på aftonbladet för att hitta något att bli arg på och skiva om men där stod det bara om bråket i ensam mamma söker, Amanda 37, som fick skägg av P-staven och att fler knäcks av sina villalån. Är det någon mer än jag som tänker nyhetstorka? Varför vill folk läsa om sånt här? Mitt dagisrepotage är ju till och med bättre! Samhällsproblem på hög nivå! Det finns så mycket viktigare saker att skriva om med det är sånt här folk vill läsa! Människor idag skiter i om det är flera tusen döda i darfur för de vill läsa om bråket i ensam mamma söker! Skärpning! Vad är det för värld vi lever i om vi börjar vänja oss vid att folk dör och tycker inte det är intressant längre! Lyft fram världsproblemen i tidningarna nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0