Dagen samhällsproblem

Jag har en ny bloggidé som tvingar mig att blogga varje dag! Det är dagens sammhällsproblem! Eftersom jag allt som oftast´är arg på nått i samhället kan ju ju skriva av mig om det och förhoppningsvis få någon att ändra på detta problem! Det är som att andra lägger ut dagens outfit fast jag klagar på samhället! Jag har också bestämt mig för att jag måste börja skriva något positivt varje dag! Orka vara arg hela tiden!

Egentligen borde dagens samhällsproblem vara Linnea Hed men det känns lite för oseriöst! Jag gillar henne egenligen när hon inte lurar mig!

Dagens samhällsproblem:
Ehhh.... jag har lite problem med det första hur ska jag då komma på varje dag?
Jag har det! Samhällsproblemet är skolmaten! Idag serverades det hårda torra icke fullkornsmackaroner med korvbollssås! Låter det gott? nej, det var det inte heller! Hur ska barnen kunna koncentrera sig när de får korvbollssås? Var ligger näringen i det? Och äckliga mackaroner! Vad ska det bli för samhällsmedborgare av männsikor som äter korbollsås? Det kommer bli ett stort samhällsproblem! Tänk på att det är vi som ska ta över sedan och hur ska vi kunna göra det om vi inte får bra mat? Jag säger som Gustav Svensson: är magen glad, är människan glad!

Jag vill bara lägga till att mitt favoritprogram på TV just nu är matakuten! Där kan ni själva se vad det är för skitmat man stoppar i barnen nuförtiden! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0