Konstigt

Det har hänt så himla mycket idag så det är väl lika bra att börja från början!

Jag vaknade klockan 10 eftersom vi hade sovmorgon idag som var väldigt uppskattat! När jag skulle gå till bussen regnade det så jag tog fram mitt fina ullareds paraply. När jag kommer fram till busshållsplatsen kommer det en stark vind som göra att paraplyet flyger upp sådär som det gör i alla filmer! Så där står jag och skrattar lite för mig själv och tackar gud för att inge  såg mig. Då kommer bussen! Jag försöker smidigt rätta till paraplyet men det går inte! Busschauffören + alla i bussen sitter och tittar på mig. Då kommer jag på den briljanta idén att jag går in genom dörrarna på bussen så kanske det rätar ut sig om man trycker lite. Så där står jag med mitt felvrängda paraply och pressr det mellan dörren och som ett mirakel rätar det ut sig. Busschauförren skrattade lite och sa:
- Det där var ju också ett sätt!

 Jag tog mig sedan en tripp till min icke älskade grannskola Nisse! Jag hatar Nisse men älskar alla de Nissar som går där! HAha. Fredagsfika var gott som vanligt! På lektionen sedan var det foto och det gick pissdåligt! Jag har inte vart så arg på länge. Jag fick fram en bild som nu anlagligen ligger i papperskorgen eftersom jag glömde den i vattnet! ÅHHHHHHH.

Sedan skulle jag och Kajsa efter många om och men (som jag inte orkar skriva) gå och hämta gratisbiljetter till Novemberfestivalen på M15. Här träffade jag en ledare jag hade på ett filmläger som visade oss vart vi skulle! Det var inte det lättaste ska jag säga men jag fick mitt namn uppskrivet i alla fall. När vi ska gå ut går vi vilse och det var det roligaste som hände på denna dag! Hur lyckas man? Vi kom ut på nått sätt och tog bussen till gymmet!

Efter vårat väldigt oseriösa gymande skulle vi ta bussen hem! Vi blev sena till den som vanligt när man har Nylen med i sällskapet. Bussen kommer och vi börjar springa. Linnea tar sina snabba ben och ilar iväg och jag efter. När hon i ett stort språng ska hoppa på bussen ramlar hon på kanten och hamnar på golvet! Det var väldigt bra för mig som fortfaranade var arg och behövde ett skratt för det fick jag!  

Konstig skulle kunna vara ett ord som sammanfattar denna fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0