I LOVE MEDIA!

Idag har det vart en helt vanlig dag i Hanna Schötts liv. Jag går upp, åker till skolan, har rörlig bild, lunch, håltimma med kortspel, har vanlig historia och vanlig naturkunskap. Sedan var det mänskilig historia som inte är helt vanligt. Ganska kul var det i alla fall. Sedan skulle jag hem och pluggat matte men det blev promenad istället. Gud vad intressant!

Dagens samhällsproblem är de mediala samhälle vi lever i. Detta kan tyckas konstigt att jag säger detta som går media men jag tycker inte det är media som är problemet utan att det tar över våra liv. Anledningen till att jag tar upp detta idag är att jag skrev detta i min historiauppsats. Jag jämförde det samhälle vi lever i med dagens U-länder och jag tycker det samhället vi lever i inte alltid är bättre än deras. Ett samhälle där media inte har kontrollen över människornas liv kan kännas tryggt och familiärt. Trots det älskar jag media och skulle inte klara mig utan det men man kan ibland tänka på att det inte bör ta över våra liv.

Imorgon är det öppet hus och jag är grymt taggad. Det kommer bli bäst! I love media!

Kommentarer
Postat av: Emilia

ÖPPET HUS <3

2008-11-25 @ 08:08:08
URL: http://emiliavem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0