Hanna testar: pensionärsliv

Idag slutade jag vid tio eftersom jag skrev uppsats och blev klar ganska snabbt. Jag gick in till stan en stund för att kolla på pensionärer och nyblivna mammor med sina barnvagnar. Sen åkte jag med 52an som är en servicelinjebuss till mormor. Det var på bussen jag insåg vilka problem man har när man är pensionär. Glasögon har blivit dyrare, det kommer stora regndroppar, hur ska man hinna sätta upp adventsljustsstakar? Och hur bra kvalitet är det egentligen på willys matvaror? De hann också med att diskutera lite nyheter och dagens ungdom. Jag tror att pensinärerna skulle ha många samhällsproblem att skriva om, om de ha de en blogg. På 52:an var det en rolig tant som körde och tittade snällt när alla pensionärer skulle visa upp sina senaste fynd av julpynt. Det var jag och åtta gamlingar på bussen, jag kände mig lite uttittad.

När jag kom fram till mormor fick jag känna på pensionärslivet på riktigt. Eller jag fick iallafall iakta det. Jag låg på soffan och mormor kom med massa Alles och Hemmets journal. Efter det ringde telefonen konstant. Mormor var tvungen att disskutera med alla sina vänninor om vad fina barnbarn vi har och vad kallt det har blivit ute. Det är stressande att vara pensionär. Sen är man ju tvungen att handla en dag i veckan och det tar hela dagen för att man träffar så mycket folk i affären. Det är också PRO möten och frågesporter att hinna med. Inte heller att förglömma bingo också måste man ju städa en gång i veckan. Herregud säger jag bara hur hinner de med att leva?

Kommentarer
Postat av: Emilia

HAHA <3

2008-11-19 @ 21:31:55
URL: http://emiliavem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0