Diskriminering

Igår klockan 01:00 skrev jag det längsta inlägg jag någonsin har skrivit och kommer att skriva. Jag hade fått med Nyléns pizzahistoria i maten på Nisse + gymmet + kvällen med Linnea, Frida och Rebeca. Vad händer? Jo allt förvinner och jag blir ledsen!

Jag måste dra pizza historien kort för den är så rolig. Alla detalijer om Linneas ögon fanns med i den andra berättelsen men ni får tanka er dem!

Pizza i skolan i torsdags. Blev över lite pizza som serverades igår. Barnen blev glada. Nylén blev gladast av alla. Hennes ögon lyser av glädje och hon springen till kön och vi efter. Det är slagsmål om de sista pizzabitarna och folk ser ut som lejon som inte har fått någon mat. Gjädjen i ögonen slocknar när pizzan tar slut i plåten. Plötsligt som från ingenstans kommer en mattant med den sista pizzan. Linnea N springer och ställer sig först i kön och gör lite roliga läten som bara hon kan. Mattanten ser på Linnea och tänker att hon är inte så stor och skär upp en liten bit till henne. Linnea ser undrande på mattanten.
- Jag vill ha en stor bit, säger hon irriterat och roffar åt sig biten som ligger bakom den lilla biten och springer iväg. Mattanten som ser mint sagt förvånad ut bryter ut i skratt. Det gör vi andra också.   

Det jag vill säga med detta var att det var diskriminerande att hon tyckte att killarna skulle få stora bitar och tjejerna små. Samhällsproblem!

Kommentarer
Postat av: hedaa

HUMOR!!!

2008-11-29 @ 17:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0