Dagens samhällsproblem!

Emilia kom på något smart samhällsproblem, jag vet inte vad det var men eftersom det mesta som kommer ur hennes mun är väldigt smart och genomtänkt antar jag att samhällsproblemet också var det! Grejen är den att vi kommer inte på vad det var så det känns lite synd när jag för en gångs skull kunde komma med något smart!

Vi har iaf haft några idéer som att det är dåliga julkalendrar och att Obama vann valet är inte något samhällsproblem. Det bästa förslaget var att de kommer höja priset på fritidskort! Det är väldigt upprörande! Kommer bli extrema samhällsproblem när vi kommer sluta köpa fritidskort och börja åka bil. Då kommer det bli så mycket avgaser så världen går under. Det är extremt stora samhällsproblem för då finns vi ju inte längre. I för sig så finns det ju inga samhällsproblem då heller! Men jag tycker inte det är det bästa sättet att lösa problemet. Bättre hade vart att sänka priserna så att folk åker mer buss och världen inte går under. Politikerna verkar tyvärr inte ha tillräckligt stor hjärna för att förstå det!

Okej samhällsproblemen kanske finns kvar om världen inte går under men när jag och Emilia blir PR- konsulter för då kommer vi fixa allt. Inga samhällsproblem kvar, men då har jag ju inget att blogga om!

Kommentarer
Postat av: Emilia

GO PR!

2008-11-05 @ 21:50:03
URL: http://emiliavem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0