Klassbollen

Gud, vilken bra idé klart att det är skit bra att samla typ 1000 ungar och deras föräldrar på ett ställe för att spela fotboll.Fotboll var kanske lite fel ord att använda, mer en boll med en massa ungar som bildar klunga för att få in den i mål.

Idag har jag iallfall vart på TBIS från 11.30 - 15.00 och gjort hamburgare. Inte hela tiden, en stund satt jag och rapporterade matcher. Nu är jag grymt trött och sitter och tänker på när jag själv spelade klassbollen. Jag tänker på vad kul jag tyckte det var då och hur jag nu inte kan förstå hur alla dessa ungar tycker det är roligt att springa runt i den kalla vinden och jaga en liten boll. Drömmar krossas och de blir ledsna när de förlorar men de får lära sig att sånt är livet.

Egenligen är jag rätt irriterad på att TBIS lär käna snuskigt mycket pengar på detta envangemang och vem får dessa pengar, det kan man ju ta sig en funderare på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0