JUL ÄR KUL

Jag har blivit sjuk efter denna kalla jul. Men lika glad är jag för det men jag vägrar vara sjuk på nyår. Vi är sena i planeringen som vanligt så vi vet inte riktigt vad vi ska hitta på än. Antilngen blir det nog stillsam middag hos Amanda eller fest i Hamburgsund. Jag vet inte riktigt än vad jag röstar för.

Det var ju min vistelse i Orsa jag skulle berätta om. Den började med en lång bilresa på måndagen. Våran familj är verkligen ingen bilfamilj. Det började med att vi startade resan med att bråka om vilken musik vi skulle ha. Carl-Oscar  ville ha AC/DC eller nån annan dålig hårdrock. Mamma ville lyssna på Peter Jöbacks julskiva som inte är en rolig historia enligt mig. Pappa ville ha KENT och jag röstade för Lars Winnerbäck eller någon BRA julskiva. Pappa vann eftersom han hotade med att han inte tänkte köra mer om vi inte lyssnade på något han ville.

I Torsby var marken täckt av snö och detta lättade upp stämmingen i bilen. Väl framme i Orsa och stugan så tände pappa brasan och mamma tog fram maten. Snacka om illa könsfördelning.

I backen dagen därpå blev det inga större katastrofer. Här hade det var roligt att berätta om alla vurpor men det blev faktiskt inga alls. På kvällen kom mormor, Svenne och morbror Magnus och då blev det liv i luckan. Mormor har typ fått vatten i öronen eller någontilng så hon hör typ inget, därför får alla gå runt och skrika för att hon ska höra någonting. Min mormor är dessutom den mest pratglada jag har träffat så det gick sådär.

På julaftonen gick vi emot traditonerna så vi kollade på hitta nemo på morgonen. Inte så mycket julstämning men jag älskar den ändå. Sedan gick vi ut på en långpromenad och tog med sparken. Jag fotade även lite som ni ska få se nån gång. När vi kom tillbaka så skulle det börjas med julmaten. Jansonen gick åt helvete som pappa sa, jag tyckte bara det var roligt eftersom jag inte äter janson. Efter alldeles för mycket mat blev det Kalle, lika bra som alltid. Sedan var det äntligen dags för julklappsutdelningen. Vi hade väntat som barn på julafton för det var det ju! Jag fick kläder, pengar, skiva, presentkort, tofflor, film, underkläder, termobyxor och lite annat smått och gott. Bra jul, fastän jag fortfarande tycker att julen är överskattad.

Resterande av dagarna åkte vi mera skidor, åt mer mat och tittade mer på TV. Orsa får fem av fem toasters! Åk dit.


   

Kommentarer
Postat av: Emilia

Var i Trollhättan för då kan ni träffa oss, höhö! Vi ska va hos Maliyneh ;))) Och så ska ni till fyrverkerierna tycker jag!

2008-12-28 @ 19:01:31
URL: http://emiliavem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0