Pensionärsliv

Ett av mina mål igår var att heja på Alice i idol, jag var inte duktig nog för hon vann ju inte. Men lika bra är jag ändå!

Idag har jag och Frida testat pensionärsliv. Eller vi fick titta på när de andra levde pensionärsliv medans vi fick leva stressat ungdomsliv. Idag var det de årliga jultallrikarna på konsum. Jag och Frida och 10 pensinärer skulle lassa upp massa saker på papperstallrikar. Det som var synd var att kommunikationen var lite dålig mellan oss och pensionäerna. Eller såhär var det, de ville göra på sitt sätt och det sättet var väldigt dåligt. Jag och Frida körde på det effektiva sättet att lägga upp typ 15 tallrikar och sedan lägga upp sylta, rödbetsallad, skinka, leverpastej, ägg, senapsill, löksill, prinskorv, köttbullar, julkorv och rökt korv. Det var inte dåligt mycket grejer som skulle på och det var hur många som helst som var ute i affären och väntade på sin tallrilk. Då står pensionärerna och gör en tallrik i taget i snigelfart. De står dessutom och pratar med sina bekanta som kommer in i 10 minuter var och det är ju inte dåligt många som kommer. Jag känner hur jag börjar koka av ilska och råkar säga ganska högt att det är väldigt oeffektivt att göra så. Vad händer? De gör lika lugnt en ny tallrik. De gjorde nog typ 50 ihop medans jag och Frida gjorde 600. När jag blir pensionär ska jag ha fullfart!

Kom ihåg det!

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha, jaa fullfart Hanna ! :D

2008-12-14 @ 10:33:20
URL: http://sofiahenrikson.blogg.se/
Postat av: Erika

Hanna det där med fullfart ska jag komma ihåg ;) Det gäller ju även i lite yngre år ;)

2009-01-01 @ 21:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0