Jag vill ha söndag idag!

Jag har regler för mig själv för vad man får och vad man inte får göra på söndagar. Man får inte ha på sig fina kläder, smink, man får inte vara pigg och man måste bara göra saker som är mysiga. Det får inte vara fint väder på en söndag för då blir det fel!

Idag skulle jag försöka göra allt som man ska göra på söndagar på en och samma söndag. Plugga är bäst på söndagar, likaså titta på TV, blogga, städa övningsköra, gå promenader, träna och baka. Idag har jag också bestämt att det är okej att gå på NIF uppvisning på en söndag. Allt detta skulle jag försöka göra denna underbara gråmulna söndag. Jag har redan gett upp, men jag är glad ändå, för det är söndag! Egentligen var målet med dagen att baka lussebullar men det har gått sådär med det. Istället blir det bara uppvisningen, träna ki-box med Nylén och blogga som gäller idag.

Jag älskar söndagar för att egentligen behöver man inte göra något speciellt. Jag kan till och med ha lust att plugga på söndagar för att man kan göra det i lung och ro. Och så är det så mycket bra på TV på söndagkvällar!

Mer söndagar åt folket, tack! 

PS När jag börjar mitt pensionärsliv på heltid ska jag gå på tipspromenader också på söndagar!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag var stressad men blev precis lugn av att läsa vad mycket du ska göra :D

2008-12-07 @ 14:20:55
URL: http://emiliavem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0